در این هفته، گزارشی توسط روزنامه Maeil Business Newspaper کره جنوبی منتشر شد که در آن، به تاثیرات منفی سیستم بهبود عملکرد گیمینگ سامسونگ یا همان GOS اشاره شده بود. این سیستم در اصل قرار است عملکرد گوشی را بهبود بخشیده و از مشکلات مبنی بر افزایش دما در هنگام بازی جلوگیری کند؛ اما در حرکتی عجیب، دست به محدود کردن سایر اپلیکیشن‌ها می‌زند!

 پیش از انتشار آپدیت One UI 4.0، کاربران گوشی‌های گلکسی می‌توانستند به راحتی سرویس GOS‌ را غیر فعال کرده و از تاثیرات منفی آن در امان بمانند؛ اما حالا دیگر این کار ممکن نیست و به گفته سامسونگ، آنها این حرکت را جهت افزایش امنیت کاربران انجام داده‌اند.

سرویس GOS، رزولوشن نمایشگر گوشی را کاهش داده و عملکرد پردازنده گرافیکی را نیز محدود می‌کند. این امر، مسلما به مذاق جامعه گیمر‌ها خوش نیامد؛ اما یکی از کاربران توییتری به نام @GaryeonHan، به تازگی متوجه شده که عملکرد GOS بسیار فراتر از این حرف‌ها بوده و این سرویس، بیش از ۱۰٫۰۰۰ اپلیکیشن را محدود می‌کند!

 از جمله اپلیکیشن‌ها معروفی که تحت تاثیر محدودیت‌های این سرویس قرار دارند؛ می‌توان به اپلیکیشن یوتیوب وَنسد (نسخه بدون تبلیغات یوتیوب)، اپلیکیشن ورزشی استراوا، اپلیکیشن حمل غذای فود پاندا، اپلیکیشن‌های مایکروسافت آفیس، شبکه اجتماعی لینکداین و در نهایت سرویس تماس تصویری زوم اشاره کرد.

به ادعای این کاربر توییتری، محدودیت‌های اعمال شده توسط GOS قاعده و قانون خاصی ندارند و حتی در هنگامی که گوشی با دمای مناسبی نیز کار می‌کند؛ به طور اتوماتیک فعال شده و سرعت عملکرد دستگاه را کاهش می‌دهند. نکته جالب، این بوده که نام هیچ اپلیکیشن بنچمارکی مانند گیک‌بنچ یا 3DMark، در این میان دیده نمی‌شود؛ البته یک یوتوبر کره‌ای موفق شده تا با تغییر نام پکیج اپلیکیشن بنچمارک 3DMark به نام بازی Genshin Impact، این سرویس را فعال کرده که موجب کسب امتیاز کمتری توسط گوشی شده است.

 به ادعای یکی دیگر از کاربران، نتایج بنچمارک گیک‌بنچ نیز توسط این سرویس تحت تاثیر قرار می‌گیرند. این کاربر که موفق شده تا GOS‌ را در گوشی خود غیر فعال کند؛ دو نتیجه بنچمارک را منتشر کرده که اختلاف چشمگیری را نمایش می‌دهد. به نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ، سعی داشته تا در سری گلکسی اس 22 بسیار محتاطانه برخورد کند؛ هرچند در این گوشی‌ها شاهد به کار رفتن پردازنده‌هایی قدرتمند با مصرف پایین‌تر و همچنین سیستم خنک کننده بهبود یافته‌ای هستیم.

به طور مختصر، باید گفت که سامسونگ از توان چیپست‌های کوالکام اسنپدراگون 8 نسل اول یا اگزینوس 2200 به کار رفته در این گوشی‌ها، به طور کامل استفاده نکرده و کاربرانی نیز که این گوشی‌های پرچمدار را خریداری کرده‌اند؛ تجربه سرعت و قدرت یک پرچمدار واقعی را نخواهند داشت.

یکی از افشاگران به نام Ianzuk، ادعا می‌کند که سامسونگ از این مشکل اطلاع داشته و در حال یافتن راه حلی برای آن است؛ به همین دلیل شاید به زودی شاهد انتشار آپدیتی برای حل مشکل سرویس GOS‌ باشیم. به عقیده کاربر @GaryeonHan که این خبر را در توییتر خود منتشر کرده بود؛ احتمالا سامسونگ قصد داشته تا به این روش عمر باتری گوشی‌هایش را افزایش دهد.

 در هر صورت، به نفع سامسونگ است که سریعا این مشکل را بررسی کرده و محدودیت‌های اعمال شده توسط این سرویس را از میان بردارد. سری گلکسی اس 22 تا به اینجا توانسته‌اند که با استقبال چشمگیری از سوی کاربران روبرو شوند؛ بنابراین سامسونگ مسلما نمی‌خواهد که چنین امری، فروش پرچمداران جدیدش را تحت تاثیر قرار دهد.